• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 9 آذر 1399
کد مطلب : 117209
+
-

کیوسک/ روزنامه نیویورک تایمز [آمریکا]/ ترور دانشمند هسته‌ای ایران


نیویورک تایمز در صفحه یک خود به ترور شهید محسن فخری‌زاده پرداخته و به نقل از 3منبع امنیتی و اطلاعاتی در آمریکا، اسرائیل را عامل این عملیات دانسته است. این روزنامه نوشته که مشخص نیست آیا آمریکا نیز از طرح ترور فخری‌زاده خبر داشته یا خیر. به نوشته نیویورک تایمز، این اقدام اسرائیل می‌تواند روند بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای و مذاکرات برجام را با اخلال مواجه کند.

روزنامه لس‌آنجلس تایمز [آمریکا]
ترور کارشناس هسته‌ای ایران


لس‌‌آنجلس تایمز شهید محسن فخری‌زاده را یکی از کلیدی‌ترین چهره‌های برنامه هسته‌‌ای ایران نامیده و نوشته است که اسرائیل سال‌ها در تلاش بود تا او را حذف کند. این روزنامه، عملیات ترور شهید فخری‌زاده را کار موساد دانسته و نوشته است: این روند از سال‌2010 برای حذف دانشمندان هسته‌ای ایران آغاز شده است. لس‌آنجلس تایمز نوشته: هرکسی پشت این ترور باشد، هدفش ضربه‌زدن به برنامه جو بایدن در تنش‌زدایی با ایران است.

روزنامه العربی‌الجدید [قطر]
حملات انصارالله، عربستان را در حالت آماده‌باش قرار داد


به نوشته روزنامه العربی الجدید، موج جدید حملات موشکی یمن علیه نقاط استراتژیک در عربستان باعث شده این کشور از متحدان غربی خود، به‌ویژه انگلیس و آمریکا برای تامین امنیت تاسیسات نفتی درخواست کمک کند. این در حالی است که پیشروی‌های انصارالله یمن در جبهه‌های زمینی نیز همچنان ادامه دارد.

روزنامه الاخبار [لبنان]
اسرائیل در وقت اضافه؛  حمله امنیتی در تهران


به نوشته روزنامه الاخبار، حادثه ترور شهید محسن فخری‌زاده، آخرین تلاش‌های تل‌آویو برای استفاده از حضور ترامپ در کاخ سفید است. بر این اساس اسرائیل تلاش دارد با اقدامات خرابکارانه طی 2‌ماه آینده، جو بایدن را در موقعیت غیرقابل تغییری نسبت به ایران و پرونده هسته‌ای این کشور قرار دهد. اسرائیل در این برنامه از حمایت ترامپ برخوردار است.















 

این خبر را به اشتراک بگذارید